BUDAPEST DOCK

Szabadkikötő és Ipari Park

Társaságunk, a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt., a MAHART-Szabadkikötő Részvénytársaságból, annak jogutódjaként jött létre 2005. szeptember 1-én. Cégünk rendelkezik a csepeli Szabadkikötő 75 éves üzemeltetési jogával, és a területen található ingatlanok haszonélvezeti jogával.

Rugalmas ingatlanfejlesztés, bérbeadás, értékesítés a város központjában.

Az átalakulás során a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-be került a korábbi MAHART-Szabadkikötő Részvénytársaság összes üzleti tevékenysége a kapcsolódó jogokkal és kötelezettségekkel együtt. Átkerült a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-be az ingatlanokon kívül lényegében az összes befektetett és forgóeszköz, beleértve ebbe a jogelőd Társaság leányvállalatainak üzletrészeit is.

cropped7
  • A teljes körű kikötői szolgáltatásokat nyújtó Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. üzemeltetésében levő szárazföldi terület mintegy 108 hektár. Három üzemelő medencéjében összesen 18 hajóálláshely van kiépítve. Cégünknél vasúti és hajóüzem is működik, és a Kikötő területén Ro-Ro terminál is üzemel.
  • Társaságunk és leányvállalatai ömlesztett és darabáru forgalma 2004-ben összesen mintegy 1.392 ezer tonnát tett ki. A konténerterminál forgalma – fizetett emelések számában mérve – közel 132 ezer TEU volt, amely az előző évhez képest több, mint 30%-os növekedést jelentett.
  • A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. egyik fő tevékenysége az ingatlan bérbeadás, amelynek keretében mintegy 240 ezer négyzetméter szabadterület, 76 ezer négyzetméter fedett raktárterület, és 3 ezer négyzetmétert meghaladó irodaterület áll a Kikötőben működő több mint 70 bérlő használatában.
  • A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-nek 100%-os ellenőrzése van a mezőgazdasági termények rakodásával foglalkozó, és a gabonaraktározást végző MAHART Gabonatárház Kft. fölött.
  • A konténer terminált működtető MAHART Container Center Kft. a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt.-től bérelt ingatlanokon dolgozik.

A Szabadkikötő – a régió fő közlekedési útvonalai találkozási pontjában való – fekvése és elrendezésbeli adottságai lehetőséget teremtenek egy nemzetközileg is jelentős kikötő és logisztikai központ kiépítésére. A Szabadkikötő területén működő, az országban egyedül vízoldali rakodó kapacitásokkal is rendelkező konténer terminál alkalmat ad a várhatóan fellendülő dunai konténer szállításba való bekapcsolódásra.

A Kikötő jelentős nagyságú, a kikötői-logisztikai funkciókon kívül egyéb irányú fejlesztésekre is lehetőséget adó fejlesztési területtel rendelkezik a városközpont közvetlen közelében, Budapest egyik perspektivikus, várhatóan jelentős fejlődés előtt álló körzetében.

SZAKMAI SZERVEZETI TAGSÁG, TANÚSÍTVÁNYOK

  • Kikötőnk 2005-ben Országos Közforgalmú Kikötő minősítést kapott.
  • A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt. minden szolgáltatását az ISO 9001:2000 szabvány követelményeinek megfelelően kiépített, és a DNV Magyarország Kft. által tanusított minőségirányítási rendszerének megfelelően végzi.
  • Kikötőnk alapító tagja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének.
  • 2007-ben a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt.megkapta a jogosultságot az “Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ” cím használatára.

A Szabadkikötő – a régió fő közlekedési útvonalai találkozási pontjában való – fekvése és elrendezésbeli adottságai lehetőséget teremtenek egy nemzetközileg is jelentős kikötő és logisztikai központ kiépítésére. A Szabadkikötő területén működő, az országban egyedül vízoldali rakodó kapacitásokkal is rendelkező konténer terminál alkalmat ad a várhatóan fellendülő dunai konténer szállításba való bekapcsolódásra. A Kikötő jelentős nagyságú, a kikötői-logisztikai funkciókon kívül egyéb irányú fejlesztésekre is lehetőséget adó fejlesztési területtel rendelkezik a városközpont közvetlen közelében, Budapest egyik perspektivikus, várhatóan jelentős fejlődés előtt álló körzetében.

ÚTON, VÍZEN, VASÚTON | A 21. SZÁZAD LOGISZTIKÁJA

Rugalmas ingatlanfejlesztés, bérbeadás, értékesítés a város központjában
  • Kikötőnk 2005-ben Országos Közforgalmú Kikötő minősítést kapott.
  • A Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt. minden szolgáltatását az ISO 9001:2000 szabvány követelményeinek megfelelően kiépített, és a DNV Magyarország Kft. által tanusított minőségirányítási rendszerének megfelelően végzi.
  • Kikötőnk alapító tagja a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének.
  • 2007-ben a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai ZRt.megkapta a jogosultságot az “Intermodális Logisztikai Szolgáltató Központ” cím használatára.
cropped2

CITY LOGISZTIKA

LOGISZTIKA EGYBEN

A Budapest Dock kiváló közlekedési kapcsolatokkal bíró, többfunkciós logisztikai és ipari park. Az országban egyetlen vízoldali rakodó kapacitással is rendelkező konténer terminál. Elhelyezkedéséből adódóan kiválóan alkalmas city-logisztikai tevékenység ellátására, tehergépjárművel a főváros központja súlykorlátozás nélkül elérhető. A terület nagysága, a logisztikai funkciókon kívül más irányú fejlesztésekre is lehetőséget ad.

A városközponttól 5 kilométerre, a fő közlekedési útvonalak találkozási pontjában, az M0-tól 7 kilométerre fekszik.

GPS: 47°26’42.53″ É, 19°04’17.48″ K

  • Budapest centrumából autóval
  • 179-es autóbusszal
  • csepeli HÉV-vel

Az M0 körgyűrűtől északra fekszik, a belvárostól és az M0 körgyűrűtől 10 percre található.

BUDAPEST DOCK | FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ

LOGISZTIKA EGYBEN

LOGISZTIKA

L1

beépíthető alapterület: 62.325 m2
építménymagasság: 4,5-27 m

L2

beépíthető alapterület: 18.800 m2
építménymagasság: 4,5-27 m

cropped5

INNOVÁCIÓS PARK

I1

beépíthető alapterület: 9.277 m2
építménymagasság: 4-16 m

I2

beépíthető alapterület: 20.381 m2
építménymagasság: 4,5-27 m

I3

beépíthető alapterület: 17.894 m2
építménymagasság: 16-33 m

I4

beépíthető alapterület: 14.881 m2
építménymagasság: 16-33 m

I5

beépíthető alapterület: 27.825 m2
építménymagasság: 16-33 m

I6

beépíthető alapterület: 590 m2
építménymagasság: 4,5 m

I7

beépíthető alapterület: 838 m2
építménymagasság: 4,5 m

cropped4

CITY LOGISZTIKA

C1

beépíthető alapterület: 54.348 m2
építménymagasság: 4,5-27 m

magenta_circle

lehetséges központ kialakítása

ZÖLD LOGISZTIKAI KÖZPONT

A kikötő intermodális vasúti és vízi forgalma évek óta 10 % fölötti növekedést mutat.

A területen zöld beruházási fejlesztések zajlanak.

A beruházások eredményeként a forgalomnövekedéssel egyidejűleg jelentősen csökken a közút környezetterhelése, a károsanyag-kibocsátás, valamint a létesítmények üzemeltetési költsége.

Energiatakarékos, megújuló energiafelhasználást tartalmazó épületek.

BEÉPÍTÉS

A területen az elmúlt 7 évben több mint 13 milliárd forintos beruházás valósult meg és jelenleg is több ingatlanfejlesztés van előkészítés alatt. Ebben van kiemelt jelentősége a Szabadkikötő city logisztikai fejlesztéseinek.

A magyar kormány törekvése, Magyarország legyen Európa logisztikai központja.

cropped6
cropped1
cropped9

ELŐNYÖK

  • személyre szabott, egyedi megoldások
  • stratégiailag kiváló elhelyezkedés
  • vízi, vasúti és közúti közlekedés találkozása
  • engedélyezett kamionforgalom, könnyű áruterítés
  • silver minősítésű raktárak
  • zöld energia felhasználás
  • alacsony üzemeltetési költségek
  • az ide települőknek kiemelt EU támogatások

LEGFŐBB ADATOK

  • teljes terület: 153 ha
  • hajóállások száma: 18 db
  • vasúti pálya hossza: 15 km

MEGLÉVŐ ÉPÜLETEK, MŰKÖDŐ KIKÖTŐ RÉSZEK

  • „Ghibli” raktárépület (1)
  • ArcelorMittal Distribution Hungary Kft. raktárépülete (2)
  • Ferroport Kft. fedett kikötőrész (3)
  • Fedett ömlesztett áru rakodó terminál (4)
  • Gabonatárház (5)
  • MASPED Logisztika Kft. raktárépülete (6)
  • Nyílt rakodó terminál (7)
  • Konténer terminál (8)
  • RO-RO kikötő (9)
cropped91